Bieži uzdoti jautājumi

Lidojumi

Rezervācijas procedūra

  1. Kā var rezervēt lidojumu?
  2. Esmu izvēlējies lidojumu, bet aviobiļetes cena vairs nav pieejama rezervācijai. Kas man jādara?
  3. Kāds ir pēdējais laiks, līdz kuram var rezervēt aviobiļeti?
  4. Kā var zināt, ka rezervācija ir bijusi veiksmīga?
  5. Veicu lidojuma rezervāciju, bet nesaņēmu apstiprinājuma e-pasta vēstuli. Kas man jādara?
  6. Saņēmu apstiprinājuma e-pasta vēstuli, bet tajā bija kļūdas. Kas man jādara?
  7. Kā saņemt savu e-biļeti?
  8. Vai var rezervēt lidojuma biļeti pa tālruni vai e-pastu?
  9. Vai par rezervāciju pa tālruni vai e-pastu ir jāmaksā papildmaksa?
  10. Vai var veikt rezervāciju grupai?
  11. Vai zīdaiņiem ir paredzētas atsevišķas aviobiļetes?
  12. Kādēļ netiek pieprasīti mani pases dati?
  13. „Mrs.” (kundze) vietā ir rakstīts „Miss” (jaunkundze). Vai tas ir pareizi?

Maksājumu veikšana un maksas

  1. Kā var samaksāt par lidojuma rezervāciju?
  2. Kad tiek noņemta maksa no kredītkartes?
  3. Vai ir droši ievadīt kredītkartes informāciju? Cik droša ir tripsta.lv tīmekļa vietne?
  4. Vai var rezervēt aviobiļeti citai personai, izmantojot savu kredītkarti?
  5. Kādā valūtā ir jāmaksā?
  6. No kredītkartes ir noņemta maksa, bet neesmu saņēmis apstiprinājuma e-pasta vēstuli. Vai rezervācija ir bijusi veiksmīga?
  7. Kas ir pirmsautorizācija un kā tiek atbrīvota kredītkartē rezervētā summa?
  8. Vēlos veikt jaunu rezervāciju, bet manā kontā ir aizturēta rezervētā summa. Vai ir iespējams tūlīt atbrīvot rezervēto summu?

Īpašas prasības

  1. Vai bērniem bez pavadītājiem var rezervēt biļeti?
  2. Kas jādara cilvēkiem ar invaliditāti vai ierobežotu mobilitāti, lai ceļotu ar lidmašīnu?
  3. Lidmašīnā vēlos īpašu ēdienu, piemēram, veģetāru. Kas man ir jādara?
  4. Vēlos rezervēt palīdzību ar ratiņkrēslu. Kas man ir jādara?
  5. Vēlos ņemt līdzi mājdzīvnieku. Kas man ir jādara?

Izmaiņas un anulēšana

  1. Vai var mainīt lidojuma rezervāciju?
  2. Vai par izmaiņu veikšanu ir jāmaksā?
  3. Vai var mainīt pasažiera vārdu?
  4. Vai var anulēt lidojuma rezervāciju?
  5. Vai par rezervācijas anulēšanu ir jāmaksā?
  6. Pēc cik ilga laika var saņemt atmaksāto naudu?
  7. Kas notiek, ja aviosabiedrība maina vai atceļ lidojumu sarakstu?
  8. Kā var mainīt vai atcelt čeku/rēķinu, ko esmu sagatavojis?
  9. Es vēlos koriģēt vai anulēt rezervāciju, bet manu lidojumu veic vairākas aviosabiedrības. Kuri noteikumi ir piemērojami šajā gadījumā?

Reģistrēšanās un iekāpšana

  1. Vai ir jāpārliecinās par izlidošanas laiku?
  2. Kādi vēl dokumenti bez e-biļetes ir vajadzīgi ceļošanai?
  3. Vai bērniem ir nepieciešami dokumenti ceļošanai?
  4. Kā var reģistrēties lidojumam?
  5. Vai var izvēlēties sēdvietas atrašanos?
  6. Kur sēž zīdaiņi?
  7. Kā aviosabiedrības parasti definē vecuma kategorijas?
  8. Kādas ir klašu kategorijas lidmašīnā?

Bagāža

  1. Kādi ir rokas bagāžas/reģistrētās bagāžas svara un izmēru ierobežojumi?
  2. Ko nedrīkst pārvadāt bagāžā?
  3. Vai lidmašīnas salonā var ņemt līdzi savu klēpjdatoru?
  4. Vai lidmašīnas salonā var ņemt līdzi elektronisku ierīci?
  5. Vēlos paņemt līdzi īpašu aprīkojumu, piemēram, slēpes. Kas man jādara?

Pastāvīgo pasažieru programma

  1. Kas ir pastāvīgā pasažiera programma „The Frequent Flyer Program" (FFP)?
  2. Kā var pievienoties pastāvīgā pasažiera programmai „The Frequent Flyer Program”?
  3. Man ir pastāvīgā pasažiera programmas "The Frequent Flyer Program" karte, un es vēlos rezervēt lidojumu, izmantojot tripsta.lv. Vai zaudēšu savas priekšrocības?
  4. Esmu pievienojies citas aviosabiedrības pastāvīgā pasažiera programmai „The Frequent Flyer Program”, nevis tai, kur esmu rezervējis lidojumu. Vai tomēr varu izmantot šo programmu?

Zemo cenu aviosabiedrības

  1. Vai pēc rezervācijas saņemšu zemās cenas e-biļeti?
  2. Esmu veicis rezervāciju zemo cenu aviosabiedrībā. Vai reģistrācija ir jāveic internetā?
  3. Es lidošu ar zemo cenu aviosabiedrības lidmašīnu. Kā var pievienot papildu bagāžu?
  4. Vai zemo cenu aviosabiedrības piedāvā biznesa vai pirmās klases sēdvietas?

Atbalsts klientiem

  1. Cik drīz saņemšu atbildi uz jautājumu, kas nosūtīts e-pastā?
  2. Pa e-pastu nosūtīju jautājumu un saņēmu automātisku atbildi. Kas tas ir?

Rezervācijas procedūra Atpakaļ uz augšu

Kā var rezervēt lidojumu?

Mūsu tīmekļa vietnes lidojumu meklēšanas maskā ievadiet informāciju par savu ceļojumu (galamērķis, datums, pasažieru skaits). Kļūs redzamas visas lidojumu kombinācijas, sākot ar vislētāko aviobiļetes cenu. Pēc tam būs jāveic dažas vienkāršas darbības, lai ievadītu pieprasītos personas datus.

Esmu izvēlējies lidojumu, bet aviobiļetes cena vairs nav pieejama rezervācijai. Kas man jādara?

Šāda situācija var rasties, ja:
a) pēdējā pieejamā sēdvieta konkrētajā lidojumā vai aviobiļete par cenu, ko esat izvēlējies, ir pārdota, kamēr veicāt rezervāciju. Jāņem vērā, ka tik ilgi, kamēr neesat saņēmis paziņojumu, kas apliecina rezervāciju, nav garantijas, ka izvēlētais lidojums joprojām ir pieejams;
b) sēdvietas, kas vairs nav pieejamas, joprojām ir redzamas sēdvietu rezervācijas sistēmā, jo sistēmai nepietiek laika, lai atkal ielādētos.

Šādas situācijas rodas reti. Tomēr, ja izmantojot mūsu sistēmu rodas līdzīga situācija, lūdzam sazināties ar mums.

 

Kāds ir pēdējais laiks, līdz kuram var rezervēt aviobiļeti?

Lidojuma rezervāciju var veikt tajā paša dienā, kad ir paredzēts ceļojums. Tomēr precīzs laiks pirms izlidošanas ir atkarīgs no izlidošanas galamērķa un galamērķa vietējā laika.

Kā var zināt, ka rezervācija ir bijusi veiksmīga?

"Rezervācija ir bijusi veiksmīga, ja kļūst redzama lapa ar šādu paziņojumu:
„Paldies, ka veicāt rezervāciju pie mums.”
Šajā brīdī automātiski saņemsiet arī apstiprinājuma e-pasta vēstuli ar rezervācijas numuru un visu rezervācijas informāciju.

Veicu lidojuma rezervāciju, bet nesaņēmu apstiprinājuma e-pasta vēstuli. Kas man jādara?

Ja neesat saņēmis apstiprinājuma e-pasta vēstuli, iemesls var būt tāds, ka rezervācijas procesā ir nepareizi uzrakstīta reģistrētā e-pasta adrese vai e-pasta vēstule ienākusi jūsu e-pasta pakalpojuma sniedzēja reklāmsūtījumu vai mēstuļu mapē. Ja tomēr nevarat atrast apstiprinājuma vēstuli, lūdzam sazināties ar mums.

Saņēmu apstiprinājuma e-pasta vēstuli, bet tajā bija kļūdas. Kas man jādara?

Ja apstiprinājuma e-pasta vēstulē atradāt kļūdas, lūdzam pēc iespējas ātrāk sazināties ar mums. Tomēr labojumi ne vienmēr ir iespējami un par tiem var būt jāmaksā papildus.

Kā saņemt savu e-biļeti?

Lidojuma biļetes ir tikai elektroniskā formā (e-biļete) un vairs netiek drukātas uz papīra. Elektroniskā biļete (e-biļete) ir digitāls fails, kas reģistrēts elektronisko biļešu datu bāzē, tāpēc tās nevar pazaudēt, aizmirst vai nozagt. 24–48 stundu laikā e-biļete tiks nosūtīta uz jūsu e-pasta adresi.

Vai var rezervēt lidojuma biļeti pa tālruni vai e-pastu?

Jā, var. Lai rezervētu biļeti pa tālruni vai e-pastu, sazinieties ar mums.

Vai par rezervāciju pa tālruni vai e-pastu ir jāmaksā papildmaksa?

Jā, maksa par rezervāciju pa tālruni vai e-pastu ir apmēram 20 €.

Vai var veikt rezervāciju grupai?

Internetā var rezervēt lidojumu ne vairāk kā 9 pasažieriem. Ja grupā ir vairāk nekā 9 pasažieri, rezervācijas pieprasījumu pa e-pastu nosūtiet Klientu apkalpošanas dienestam.

Vai zīdaiņiem ir paredzētas atsevišķas aviobiļetes?

Jā. Tomēr zīdaiņiem biļetes izsniedz tikai kopā ar pieaugušo. Biļetes cena ir zemāka, parasti to veido lētāks tarifs un mazāka nodokļu summa.

Kādēļ netiek pieprasīti mani pases dati?

Ne visas aviosabiedrības un ne visiem galamērķiem pieprasa pases datus. Ja pases dati ir pieprasīti, jūs lūgs tos ievadīt rezervācijas procesā vai „Tripsta” sazināsies ar jums."

„Mrs.” (kundze) vietā ir rakstīts „Miss” (jaunkundze). Vai tas ir pareizi?

Aviobiļetes ar uzrunas formu “Miss” (jaunkundze) izmanto tikai nepilngadīgām pasažierēm līdz 12 gadu vecumam. Sākot no 12 gadu vecuma tiek izmantota uzrunas forma "Mrs." (kundze).

Maksājumu veikšana un maksas Atpakaļ uz augšu

Kā var samaksāt par lidojuma rezervāciju?

Rezervāciju var veikt internetā, maksājot tikai ar debetkarti vai kredītkarti. Mūsu sistēma pieņem Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Diners Club un Euroline kredītkartes.

Kad tiek noņemta maksa no kredītkartes?

Maksa no kredītkartes tiek noņemta pēc tam, kad esat sniedzis kredītkartes informāciju, kas prasīta 5. darbībā (Samaksa). Šajā darbībā mūsu sistēma apstrādā jūsu datus, kad esat noklikšķinājis uz pogas Continue (Turpināt) ekrāna lejasdaļā.

Vai ir droši ievadīt kredītkartes informāciju? Cik droša ir tripsta.lv tīmekļa vietne?

Jūsu kredītkartes informācija mums tiek nosūtīta, izmantojot drošu serveri. Mēs izmantojam vismūsdienīgāko un drošāko tehnoloģiju, kāda pieejama; tā šifrē jūsu personas datus un kredītkartes informāciju. Izmantotā šifrēšanas metode ir standarta tehnoloģija „Secure Socket Layer” (SSL). Papildus drošībai izmantojam arī ugunsmūri, kas mūsu serveri un sistēmu aizsargā pret neatļautu piekļūšanu.

Vai var rezervēt aviobiļeti citai personai, izmantojot savu kredītkarti?

Jā, var veikt rezervāciju kādam citam, izmantojot savu kredītkarti. Tomēr kredītkartes turētājam ir jānorāda sava kontaktinformācija (e-pasta adrese un tālruņa numurs). Vajadzības gadījumā mūsu Klientu apkalpošanas dienesta pārstāvis var sazināties ar kredītkartes turētāju, lai iegūtu papildinformāciju.

Kādā valūtā ir jāmaksā?

„Tripsta” atrodas Grieķijā. Tādēļ visas kredītkartes transakcijas tiek veiktas eiro valūtā.

No kredītkartes ir noņemta maksa, bet neesmu saņēmis apstiprinājuma e-pasta vēstuli. Vai rezervācija ir bijusi veiksmīga?

Nē, aviobiļetes, ko centāties rezervēt, nav apstiprinātas aviosabiedrības(-u) īslaicīgu tehnisko problēmu dēļ tajā maršrutā, ko izvēlējāties rezervācijas procedūras laikā.
Tādēļ rezervācija nav izdevusies, lai gan attiecīgās summas pirmsautorizācija jau ir notikusi.

Kas ir pirmsautorizācija un kā tiek atbrīvota kredītkartē rezervētā summa?

Pirmsautorizācija ir konkrētas summas īslaicīga rezervēšana no pieejamā atlikuma kredītkartē vai debetkartē tiešsaistē veiktas transakcijas laikā. Tas var notikt vairāku iemeslu dēļ: pārpratumi starp daudzām sistēmām, kas iesaistītas transakcijā, beigusies iepirkšanās sesija, kartes turētāja bankas maksājuma autorizācijas novilcināšana. Pirmsautorizācija nav maksājums, bet bankas prakse bloķēt maksājamo summu kartes turētāja kontā līdz transakcijas veikšanai, lai izvairītos no nevajadzīgiem pārskaitījumiem starp banku kontiem. Tādēļ maksājums netiek veikts, ja transakcija nav izdevusies. „Tripsta” bankai automātiski nosūta anulēšanas pieprasījumu, lai tā atbrīvotu rezervēto summu. Šajā pieprasījumā ir skaidri norādīts, ka mūsu uzņēmums neiekasē rezervēto summu. Bankas pienākums ir atbrīvot jūsu kontā rezervēto summu, bet tas, kad rezervētā summa ir pieejama jūsu kontā, ir atkarīgs no bankas politikas.
Tomēr drošības labad iesakām sazināties ar banku un lūgt sniegt plašāku informāciju par šo jautājumu.
Ja vēlaties veikt jaunu rezervāciju, iesakām mēģināt atkal, izmantojot citu pārlūkprogrammu.

Vēlos veikt jaunu rezervāciju, bet manā kontā ir aizturēta rezervētā summa. Vai ir iespējams tūlīt atbrīvot rezervēto summu?

Izņemot anulēšanas paziņojuma nosūtīšanu jūsu bankai par neizdevušos transakciju, „Trista” nav tiesību iejaukties bankas procedūrās vai politikā, lai rezervēto summu atbrīvotu ātrāk. Pat ja mēs nosūtītu šādu pieprasījumu, dažām bankām atbilstoši to politikām šī summa ir jāpatur rezervēta. Tomēr ļoti iesakām sazināties ar savu banku un lūgt sniegt plašāku informāciju šajā jautājumā.

Īpašas prasības Atpakaļ uz augšu

Vai bērniem bez pavadītājiem var rezervēt biļeti?

Bērni, kas jaunāki par pieciem (5) gadiem, nedrīkst ceļot, ja tos nepavada cits pasažieris, kuram parasti jābūt vecākam par piecpadsmit (15) gadiem. Bērniem bez pavadītāja biļetes var rezervēt tikai pa tālruni. Attiecībā uz bērniem bez pavadītājiem katrai aviosabiedrībai ir atšķirīga politika, tādēļ noteikti iesakām pirms rezervācijas sazināties ar aviosabiedrību. Daudzas aviosabiedrības bērniem nodrošina pavadoņu pakalpojumu, bet maksu par šādu pakalpojumu un ar to saistītās prasības nosaka katra aviosabiedrība pati. Lai garantētu drošību bērniem (vecumā no 2 līdz 11 gadiem), ja tie ceļo vieni, lūdzam sazināties ar mums.

Kas jādara cilvēkiem ar invaliditāti vai ierobežotu mobilitāti, lai ceļotu ar lidmašīnu?

Pasažieriem ar invaliditāti vai ierobežotu mobilitāti vismaz 48 stundas pirms izlidošanas ir jāinformē aviolīnija vai ceļojumu aģents par palīdzības nepieciešamību un tās raksturu.
Ja tiek pieprasīta suņa-pavadoņa palīdzība, arī tā tiek nodrošināta, tomēr ar noteikumu, ka paziņojums par to ir sniegts saskaņā ar piemērojamajiem valsts noteikumiem, ja tādi ir, par suņa-pavadoņa pārvadāšanu. Šādam pasažierim divas (2) stundas pirms izlidošanas laika jābūt lidostā vietā, kas paredzēta pasažieriem ar invaliditāti vai ierobežotu mobilitāti, vai reģistrācijas vietā.

Lidmašīnā vēlos īpašu ēdienu, piemēram, veģetāru. Kas man ir jādara?

Lai rezervētu konkrētu ēdienu, lūdzam sazināties ar mums.

Vēlos rezervēt palīdzību ar ratiņkrēslu. Kas man ir jādara?

Lai rezervētu palīdzību ar ratiņkrēslu, lūdzam sazināties ar mums. Ņemiet vērā, ka vajadzīgs īss apraksts, kāpēc ratiņkrēsls ir nepieciešams.

Vēlos ņemt līdzi mājdzīvnieku. Kas man ir jādara?

Noteikumi un procedūra attiecībā uz mājdzīvnieku pārvadāšanu lidmašīnas salonā vai bagāžas zonā būtiski atšķiras atkarībā no aviosabiedrības un galamērķa. Lai saņemtu plašāku informāciju, iesakām pirms rezervācijas sazināties ar to aviosabiedrību, kas nodrošina jūsu lidojumu, vai ar mums. Ja rezervācija jau ir veikta, lūdzam sazināties ar mums.

Izmaiņas un anulēšana Atpakaļ uz augšu

Vai var mainīt lidojuma rezervāciju?

Izmaiņas ir atkarīgas no katras aviosabiedrības tarifa un izmaiņu pieļaušanas politikas. Visos jautājumos par izmaiņām vai to pieprasīšanu lūdzam sazināties ar mums.

Vai par izmaiņu veikšanu ir jāmaksā?

Izmaiņas ir atkarīga no aviobiļetes veida un katras aviosabiedrības politikas. Tomēr daudzas aviobiļetes nav iespējams nomainīt, jo īpaši tās, ko piedāvā zemo cenu aviosabiedrības. Par tām, ko var nomainīt, jāmaksā papildmaksa, ko veido aviosabiedrības soda nauda un starpība starp jaunās un iepriekšējās biļetes cenu un nodokļu summu. Atkarībā no izvēlētās pakalpojumu paketes arī „Tripsta” par izmaiņām var pieprasīt maksu.

Vai var mainīt pasažiera vārdu?

Vārda nomaiņa tiek atļauta reti, tas ir atkarīgs no aviosabiedrības politikas. Iesakām lielu uzmanību pievērst tam, lai vārds (vārds/uzvārds) būtu ievadīts precīzi tā, kā ar latīņu burtiem rakstīts pasē vai personas identifikācijas kartē. Sistēma darbojas automātiski un izsniedz e-biļeti pat tad, ja vārds ir ievadīts nepareizi.

Vai var anulēt lidojuma rezervāciju?

Ja jums ir jautājumi par rezervācijas anulēšanu vai citi lūgumi, lūdzam sazināties ar mums. Ņemiet vērā, ka aviosabiedrība var anulēt jūsu rezervāciju, tomēr naudas atmaksāšanas procedūru veic „Tripsta”.

Vai par rezervācijas anulēšanu ir jāmaksā?

Rezervācijas anulēšanas gadījumā naudu klientiem atmaksā tikai pēc tam, kad aviosabiedrība ir atmaksājusi naudu tripsta.lv. Naudas atmaksāšanas process parasti nav ilgāks par 15 darba dienām pēc anulēšanas datuma. Tomēr banku procedūru dēļ var paiet vēl 7–10 dienas, kamēr maksājums parādās jūsu konta izrakstā.

Pēc cik ilga laika var saņemt atmaksāto naudu?

Anulēšanas gadījumā naudas atmaksāšanu klientiem veic tikai pēc tam, kad aviosabiedrība ir atmaksājusi naudu tripsta.lv. Naudas atmaksāšanas process parasti ilgst līdz 15 darba dienām pēc anulēšanas datuma. Tomēr banku procedūru dēļ var paiet vēl 7–10 dienas, kamēr maksājums parādās jūsu konta izrakstā.

Kas notiek, ja aviosabiedrība maina vai atceļ lidojumu sarakstu?

Aviosabiedrības drīkst mainīt lidojumu grafikus, stundas, lidojumu skaitu un pat atcelt lidojumus. Mūsu uzņēmums darīs visu iespējamo, lai darba laikā informētu jūs par jebkādām izmaiņām, un centīsies sazināties ar jums pa e-pastu. Īpašos gadījumos un ja nepieciešams, mēs varam sazināties ar jums arī pa tālruni. Jāņem vērā, ka par jebkādām lidojuma izmaiņām atbildīga ir vienīgi tā aviosabiedrība, kura nodrošina lidojumu; tripsta.lv par to atbildību neuzņemas.

Kā var mainīt vai atcelt čeku/rēķinu, ko esmu sagatavojis?

Sūtiet savu pieprasījumu šeit. Jaunai rēķina/čeka sagatavošanai tiek piemērota samaksa 10€ apmērā.

Es vēlos koriģēt vai anulēt rezervāciju, bet manu lidojumu veic vairākas aviosabiedrības. Kuri noteikumi ir piemērojami šajā gadījumā?

Mūsu labākā cenu kombinācija piedāvā vislētāko lidojumu apvienojumu, tādēļ jūs varat saņemt dažādu biļešu skaitu dažādās aviosabiedrībās katram ceļojuma maršrutam.
Ņemiet vērā, ka uz katru atsevišķo biļeti attiecas konkrētās aviosabiedrības noteikumi.

Reģistrēšanās un iekāpšana Atpakaļ uz augšu

Vai ir jāpārliecinās par izlidošanas laiku?

Nav obligāti jāpārliecinās par izlidošanas laiku, tomēr iesakām to darīt, sazinoties ar attiecīgo aviosabiedrību vai lidostu, jo izvēlētajā lidojumā var būt radušās izmaiņas.
Mūsu birojs dara visu iespējamo, lai jūs informētu par izmaiņām lidojumos, bet, ja sliktu laika apstākļu, streika vai citu iemeslu dēļ, kas ietekmē jūsu lidojumu(-us) ceļojuma dienā, rodas problēmas, jums jāsazinās tieši ar aviosabiedrību vai lidostu.

Kādi vēl dokumenti bez e-biļetes ir vajadzīgi ceļošanai?

Ceļošanai visiem pasažieriem jābūt oficiāliem dokumentiem: pasei, identitātes kartei (dažos gadījumos tiek pieņemtas identitātes kartes ar latīņu rakstzīmēm). Ceļotājiem no dažām valstīm atkarībā no galamērķa ir jāsaņem vīza/tranzīta vīza vai ESTA. Tādēļ pasažieriem ir jāsazinās ar vēstniecību un jānoskaidro, kādi dokumenti ir nepieciešami. Turklāt ņemiet vērā, ka ceļošanai uz dažiem galamērķiem pasei jābūt derīgai vēl vismaz 6 mēnešus. Pasažieris ir atbildīgs par to, lai viņam būtu visi ceļošanai nepieciešamie dokumenti. 

Vai bērniem ir nepieciešami dokumenti ceļošanai?

Jā. Tāpat kā pieaugušajiem, bērniem ceļošanai ir jābūt pasei un – atkarībā no galamērķa valsts – arī vīzai.

Kā var reģistrēties lidojumam?

Lidojumam varat reģistrēties internetā, izmantojot aviosabiedrības tīmekļa vietni, kur jāievada informācija, kas norādīta e-biļetē (24 stundas pirms izlidošanas vai tieši lidostā (2 stundas pirms izlidošanas).

Vai var izvēlēties sēdvietas atrašanos?

Sēdvietas atrašanos jūs varat izvēlēties aviosabiedrības tīmekļa vietnē vai tieši lidostā pirms izlidošanas. Dažos īpašos gadījumos aviosabiedrības nodrošina sēdvietu, ko var rezervēt no mums.

Kur sēž zīdaiņi?

Zīdaiņi sēž klēpī pieaugušajam. Ņemiet vērā, ka aviosabiedrības atļauj lidot tikai vienam zīdainim uz vienu pieaugušo. Ja vēlaties, lai zīdainis nesēdētu jums klēpī, bet gan uz atsevišķa sēdekļa, lūdzam sazināties ar mums.

Kā aviosabiedrības parasti definē vecuma kategorijas?

Par pieaugušajiem parasti uzskata pasažierus, kas ir vecāki par divpadsmit (12) gadiem.
Par bērniem parasti uzskata pasažierus vecumā no diviem (2) līdz vienpadsmit (11) gadiem.
Par zīdaiņiem parasti uzskata pasažierus, kas ir jaunāki par diviem (2) gadiem.

Kādas ir klašu kategorijas lidmašīnā?

Parasti atkarībā no lidmašīnas un sēdekļu izvietojuma ir trīs klases, ko nosaka katra aviolīnija. 
 
Ekonomiskā klase 
Ekonomiskajā klasē parasti ir lielākā daļa sēdvietu salonā. Šajā klasē sēdvietas ir par zemāku cenu un pasažieriem piedāvā mazāk ērtību un pakalpojumu. 
Biznesa klase
Biznesa klase ir dārgāka par ekonomisko klasi; pasažieriem, kuri to izvēlas, tā nodrošina vairāk ērtību un pakalpojumu. Biznesa klases sēdvietas salonā ir nodalītas no ekonomiskās klases un atrodas lidmašīnas priekšējā daļā.
Pirmā klase
Pirmā klase ir visdārgākā klase lidmašīnā un to klasificē arī kā luksusa klasi. Tā atrodas lidmašīnas salona priekšējā nodalījumā, tajā ir mazāk, bet ērtākas sēdvietas un tiek nodrošināts vairāk pakalpojumu. Lai iegūtu plašāku informāciju, iesakām apmeklēt aviosabiedrības tīmekļa lapu.

Bagāža Atpakaļ uz augšu

Kādi ir rokas bagāžas/reģistrētās bagāžas svara un izmēru ierobežojumi?

Rokas bagāža
Lielākā daļa aviosabiedrību parasti lidmašīnā atļauj ienest vienu rokas bagāžu, turpretī pieļaujamais rokas bagāžas svars ir atšķirīgs atkarībā no katras aviosabiedrības noteikumiem. Saskaņā ar Eiropas Savienības noteikumiem bagāža nevar pārsniegt šādus izmērus: 56 x 45 x 25 cm (iekļaujot rokturus, ārējo apvalku un riteņus). 
Reģistrētā bagāža
Parasti uz vienu pasažieri ir atļauts pārvadāt vienu bagāžu, kas nav smagāka par 20 kg.
Jebkurā gadījumā jāņem vērā, ka bagāžas/rokas bagāžas pieļaujamais svars un izmēri katrā aviosabiedrībā atšķiras un ir atkarīgi no katras aviosabiedrības politikas. Tādēļ pasažieriem būtu lietderīgi sazināties ar aviosabiedrību, lai iegūtu precīzu informāciju par bagāžas svaru un izmēriem, ko katrā konkrētajā reizē drīkst pārvadāt. Turklāt par katru papildu bagāžu/svaru ir jāmaksā papildu cena, kas atšķiras atkarībā no katras aviosabiedrības politikas.

Ko nedrīkst pārvadāt bagāžā?

Pasažieri bagāžā nedrīkst pārvadāt: 
 
saspiestu gāzi: sašķidrinātu, uzliesmojošu, neuzliesmojošu un indīgu;
kodīgas vielas vai priekšmetus: skābes, sārmus, dzīvsudraba un svina baterijas;
sprāgstošus priekšmetus: munīciju, pirotehniku, signālraķetes, pistoles, kapseles (pistonus) un visu veidu šaujamieročus;
uzliesmojošus šķidrumus un cietas vielas: šķiltavu šķidrumu, sērkociņus, krāsas, krāsu šķīdinātājus un šķiltavas;
radioaktīvus materiālus;
somas un portfeļus ar iebūvētām trauksmes signālierīcēm;
oksidējošas vielas;
indīgas un infekciozas vielas;
citus bīstamus materiālus, piemēram, magnētiskus materiālus, materiālus, kas rada diskomfortu vai kairinājumu. 
Rokas bagāžā nedrīkst ienest šķīdumus aiz drošības kontrolpunktiem lidostā un lidmašīnā. Tas neattiecas uz bagāžu, kas nodota, reģistrējoties lidojumam, un šķīdumiem konteinerā ar tilpumu līdz 100 mililitriem (ml). Konteineriem jābūt ievietotiem caurspīdīgā atkārtoti noslēdzamā plastmasas maisiņā ar tilpumu ne vairāk kā 1 litrs uz pasažieri. Par šķīdumiem tiek uzskatīti: ūdens, dzērieni, zupas, sīrupi, ziedes, losjoni, smaržu aerosoli, visu kategoriju želejas, šķidrumi zem spiediena, piemēram, skūšanās putas, dezodoranti, losjoni, zobu pasta, šķidruma un cietu vielu maisījumi, citi līdzīgas konsistences priekšmeti.
Izņēmuma gadījumā rokas bagāžā var pārvadāt:
zāles, diētiskus ēdienus un mazuļu ēdienu, ko uzskata par vajadzīgu lidojuma laikā, bet pasažierim var pieprasīt pierādīt to nepieciešamību.
Šķīdumi, piemēram, dzērieni un smaržas, ko pasažieris nopircis lidmašīnā vai lidostas tirdzniecības vietā, kas atrodas ārpus drošības kontrolpunkta. Šie priekšmeti tiek pārdoti cieši noslēgtos maisiņos, ko pasažieri nedrīkst atvērt, kamēr nav izgājuši rokas bagāžas kontroli visās lidostas iekāpšanas un tranzīta stacijās visā ceļojuma maršrutā. Turklāt jāņem vērā, ka saskaņā ar ASV tiesību aktiem lidojumos uz ASV bagāžā un rokas bagāžā nedrīkst būt un nedrīkst pārvadāt nekādu veidu šķiltavas.
Atzīmējam, ka iepriekš sniegtais saraksts ir tikai orientējošs. Lai iegūtu plašāku informāciju, lūdzam sazināties ar lidostu vai aviosabiedrību, kas nodrošina lidojumu.

Vai lidmašīnas salonā var ņemt līdzi savu klēpjdatoru?

Pasažieri drīkst lidmašīnas salonā ņemt līdzi klēpjdatoru. Tomēr klēpjdatori tiek izņemti no rokas bagāžas, lai tos atsevišķi pārbaudītu lidostas kontrolpunktā.

Vai lidmašīnas salonā var ņemt līdzi elektronisku ierīci?

Pasažieris lidmašīnas salonā drīkst ienest elektroniskas ierīces (piemēram, mazu televizoru, radio utt.), bet lidostas drošības kontrolpunktā tās ir jāuzrāda atsevišķi, lai ātrāk pabeigtu pārbaudes procesu. Ja ir vēl citi jautājumi, iesakām sazināties tieši ar to aviosabiedrību, kas jūs interesē.

Vēlos paņemt līdzi īpašu aprīkojumu, piemēram, slēpes. Kas man jādara?

Īpašais aprīkojums nav iekļauts bezmaksas bagāžas atļautajā svarā, ko pasažieris var ņemt līdzi, tādēļ aviosabiedrība par to pieprasa papildu maksu. Maksa ir atkarīga no īpašā aprīkojuma veida, svara un izmēriem. Ja vēlaties ņemt līdzi īpašu aprīkojumu, iesakām sazināties ar mums, tomēr ņemiet vērā, ka papildu maksa jāmaksā tieši aviosabiedrībai.

Pastāvīgo pasažieru programma Atpakaļ uz augšu

Kas ir pastāvīgā pasažiera programma „The Frequent Flyer Program" (FFP)?

Pastāvīgā pasažiera programma ir pakalpojums, ko aviosabiedrības piedāvā tiem pasažieriem, kuri bieži lido, lai šiem pasažieriem nodrošinātu labākus pakalpojumus un priekšrocības, ja tie ceļo, izmantojot konkrētu aviosabiedrību.

Kā var pievienoties pastāvīgā pasažiera programmai „The Frequent Flyer Program”?

Parasti šajā programmā ir jāreģistrējas atbilstoši katras aviosabiedrības noteikumiem. Attiecībā uz aviosabiedrības pastāvīgā pasažiera programmu un informāciju, ko vēlaties saņemt par šo programmu, vēlams sazināties tieši ar konkrēto aviosabiedrību.

Man ir pastāvīgā pasažiera programmas "The Frequent Flyer Program" karte, un es vēlos rezervēt lidojumu, izmantojot tripsta.lv. Vai zaudēšu savas priekšrocības?

Nē, jūsu punkti tiks pievienoti jūsu kartei. Jūs varat ievadīt savas kartes numuru, 3. darbībā (Pasažiera informācija) noklikšķinot uz lodziņa zem pasažieru vārdiem. Ja esat jau veicis rezervāciju, lūdzam sazināties ar mums, lai ievadītu informāciju jūsu rezervācijā.

Esmu pievienojies citas aviosabiedrības pastāvīgā pasažiera programmai „The Frequent Flyer Program”, nevis tai, kur esmu rezervējis lidojumu. Vai tomēr varu izmantot šo programmu?

Pastāvīgā pasažiera programmas kartes var izmantot tikai tajās aviosabiedrībās, kas pieder pie viena aviosabiedrību tīkla. Piemēram, „Turkish Airlines” un „United Airlines” pieder pie „Star Alliance” tīkla, tādēļ vienas aviosabiedrības kodu var izmantot citā aviosabiedrībā.

Zemo cenu aviosabiedrības Atpakaļ uz augšu

Vai pēc rezervācijas saņemšu zemās cenas e-biļeti?

Nē, zemo cenu aviosabiedrības neizsniedz e-biļetes. Pēc tam, kad ar „Tripsta” palīdzību būsiet pabeidzis rezervāciju, saņemsiet divas apstiprinājuma e-pasta vēstules. Vienu no „Tripsta” ar aviosabiedrības rezervācijas atsauci, otru – no aviosabiedrības ar informāciju par lidojumu.

Esmu veicis rezervāciju zemo cenu aviosabiedrībā. Vai reģistrācija ir jāveic internetā?

Jā, lielākajai daļai zemo cenu aviosabiedrību uz lidojumiem ir jāreģistrējas internetā. Dažas zemo cenu aviosabiedrības ļauj reģistrēties tieši lidostā, tomēr tās varētu prasīt papildu maksu.

Es lidošu ar zemo cenu aviosabiedrības lidmašīnu. Kā var pievienot papildu bagāžu?

Zemo cenu aviosabiedrību biļetes cenā nav iekļauta reģistrēta bagāža papildus rokas bagāžai, parasti ar pieļaujamo svaru 5-6 kg. Ja vēlaties pievienot papildu bagāžu, jums jāsazinās tieši ar aviosabiedrību. Maksa par papildu bagāžu dažādās aviosabiedrībās atšķiras.

Vai zemo cenu aviosabiedrības piedāvā biznesa vai pirmās klases sēdvietas?

Nē, zemo cenu aviosabiedrības piedāvā tikai ekonomiskās klases sēdvietas.

Atbalsts klientiem Atpakaļ uz augšu

Cik drīz saņemšu atbildi uz jautājumu, kas nosūtīts e-pastā?

Uz jautājumiem, kas e-pastā saņemti darba laikā, atbilde tiek sniegta 24 stundu laikā pa e-pastu vai tālruni. Ja jautājums saņemts ārpus darba laika, mēs sazināsimies ar jums nākamajā darba dienā. Ja steidzami vajadzīga atbilde uz jautājumiem, kas ir saņemti ārpus darba laika, iesakām sazināties tieši ar attiecīgo pakalpojumu sniedzēju.

Pa e-pastu nosūtīju jautājumu un saņēmu automātisku atbildi. Kas tas ir?

Automātiskā e-pasta vēstule apstiprina jūsu jautājuma saņemšanu. Šajā e-pasta vēstulē ir unikāls transakcijas numurs, kas izveidots īpaši jūsu jautājumam. Jūs varat neatbildēt uz šo e-pasta vēstuli.

<